O tym jak ważny jest wizerunek czy znajomość savoir-vivre’u w biznesie nie trzeba nikomu mówić. Nasz wygląd wpływa przede wszystkim na to jak nas postrzegają inni. To właśnie od naszego wyglądu w dużej mierze zależy pierwsze wrażenie, które wywrzemy na po raz pierwszy spotkanej osobie. To właśnie w tym momencie powstaje nasz obraz, jeszcze zanim wypowiemy choć jedno słowo. W dużej jednak mierze to, jak wyglądamy zależy od tego jak sami siebie postrzegamy. Można przecież znać i stosować zasady savoir-vivre’u, a jednocześnie zachować swój własny styl i wizerunek.
Niezmiernie ważna jest pewność siebie. Jeżeli nie mamy o sobie dobrego zdania, jesteśmy niepewni czy też nie wierzymy w siebie, to niestety będzie to widoczne również w naszym wyglądzie. Wprawne oko zauważy to od razu, mniej wprawnym obserwatorom zajmie to trochę więcej czasu, do pierwszych wypowiedzianych słów. Pewności siebie można się nauczyć i nieustannie ćwiczyć. Mogą tu pomów zasady etykiety biznesowej. Aby mieć świadomość swojego wyglądu trzeba poznać obowiązujący dress code. Zbiór zasad dotyczących ubioru nie zawsze jest taki sam. Zależy od czasu, miejsca oraz okazji.
Kreowanie wizerunku biznesowego jest niezmiernie istotne pod wieloma względami. Kobieta biznesu powinna mieć swoją własną etykietę, niepowtarzalny styl, który będzie tworzył jej markę, dzięki której będzie ona rozpoznawana.
Szymon Galikowski
asystent posła Adama Szejnfelda