Ilona Felicjańska o walce z nałogiem i drodze do szczęścia
Nowa książka Ilony Felicjańskiej jest nie tylko osobistą relacją i motywującym poradnikiem, ale też kopalnią wiedzy dotyczącej problematyki uzależnień. Książka „Jak być niezniszczalną. O uzależnieniu, depresji, przemocy” ukaże się 30 kwietnia nakładem Wydawnictwa Burda Książki.
Mam świadomość, że jestem uzależniona i do końca życia będę zmagała się z konsekwencjami choroby. Wydawałoby się, że szczęście jest ostatnią rzeczą, która może się przytrafić alkoholikowi. A mimo to JESTEM SZCZĘŚLIWA, a wszystkie emocje, których doświadczam, zarówno te dobre, jak i złe, są potrzebne, żebym czuła, że jestem człowiekiem i że żyję naprawdę – pisze Ilona Felicjańska w swojej nowej książce.
„Jak być niezniszczalną“ to uporządkowana publikacja, w której Ilona Felicjańska mierzy się z tematem alkoholowego nałogu od A do Z. Książka jest kompletnym studium uzależnienia, napisanym z praktycznego punktu widzenia kobiety, która odbiła się od dna. Mówi w bezpośredni, wręcz brutalny sposób o sprawach, które w polskiej rzeczywistości tak chętnie zamiatane są pod dywan. Książka uświadamia, że alkoholizm jest nie tylko problemem właściwym dla tzw. marginesu, ale dotyka ludzi ze wszystkich grup społecznych. Autorka odczarowuje wizerunek „alkoholika-menela” i burzy spokój ducha tych, którzy łudzą się, że problem ich nie dotyczy.
Choć o alkoholizmie napisano już tak wiele, wartością książki „Jak być niezniszczalną” jest jej autentyczność. Ilona Felicjańska to pierwsza znana Polka, która o uzależnieniu mówi z podniesioną głową. Bezkompromisowa i szczera do granic ekshibicjonizmu, szczególnie wobec siebie. To dzięki tej otwartości i prawdziwości stała się przykładem dla wielu osób borykających się z życiowymi problemami, nie tylko tymi związanymi z częstym zaglądaniem do kieliszka.
Czytelnicy i czytelniczki znajdą w książce wiele wartościowych informacji teoretycznych dotyczących uzależnień, Programu Dwunastu Kroków, funkcjonowania grup AA, a także wypowiedzi psychiatrów i ekspertów. Ilona Felicjańska cytuje fragmenty listów czytelniczek i nie boi się pisać o emocjach związanych z nałogiem, takich jak strach i wstyd, które trzeba przełamać. Przybliża czytelnikom prawdziwe działanie alkoholu i zjawiska towarzyszące uzależnieniom, takie jak problemy rodzinne, depresja i przemoc – również psychiczna.
Jednak przede wszystkim książka „Jak być niezniszczalną” daje siłę, nadzieję i motywację osobom borykającym się z alkoholizmem – własnym lub bliskich. Ilona Felicjańska pokazuje na swoim przykładzie, że można być alkoholikiem niepijącym i szczęśliwym.
O autorce:
Ilona Felicjańska – modelka, II wicemiss Polonia z 1993 roku. W latach 1994-98 była asystentką Mariusza Szczygła w najbardziej znanym polskim talk-show „Na każdy temat”. W 2007 roku założyła Fundację „Niezapominajka”, której celem jest pomoc ofiarom wypadków losowych oraz osobom dotkniętym nieuleczalnymi i przewlekłymi chorobami. Za swoją działalność charytatywną i inspirowanie kobiet została nagrodzona nagrodą “ECCO Walk in Style”. W 2012 rozpoczęła kampanię społeczną skierowaną do kobiet – “Pamiętaj o samokontroli”.
Dane wydawnicze:
Autor: Ilona Felicjańska, tytuł: „Jak być niezniszczalną. O uzależnieniu, depresji, przemocy”, Wydawnictwo Burda Książki, ISBN 978-83-7778-646-8, cena: 39,90 zł, format 145 x 222 mm, liczba stron: ok. 300, oprawa twarda, data premiery: 30 kwietnia 2014 r.
O Wydawnictwie Burda Książki:
Wydawnictwo książkowe istnieje od ponad dziesięciu lat – wcześniej pod nazwą G+J Książki, od grudnia 2013 roku jako Burda Książki. W ofercie ma około 1000 tytułów (powieści, thrillery, poradniki, biografie, kulinaria i książki dla dzieci). To czołowy wydawca literatury pięknej i popularnej, rocznie wydaje 300 pozycji książkowych. W 2012 i 2013 roku wydawca otrzymał kolejno dwie statuetki Bestseller Empiku 2011 oraz statuetkę Bestseller Empiku 2012. Wydawnictwo książkowe National Geographic jest liderem w dziedzinie publikacji ilustrowanych. Katalog wydawniczy obejmuje literaturę podróżniczą, poradniki fotograficzne, przewodniki turystyczne, książki popularnonaukowe dla dzieci i dorosłych oraz albumy. W sprzedaży jest ponad 200 tytułów. Znakiem rozpoznawczym publikacji National Geographic jest nie tylko charakterystyczna żółta ramka, ale także doskonałej jakości zdjęcia najwybitniejszych fotografików na świecie. W styczniu 2014 Wydawnictwo Burda Książki otrzymało tytuł Wydawcy Roku 2013 w ramach corocznych nagród przyznawanych przez „Magazyn Literacki KSIĄŻKI” – najstarsze i największe pismo dotyczące branży wydawniczej w Polsce.
Kontakt dla mediów:
Agencja Swoboda PR na rzecz Burda Książki:
Jadwiga Matelska, Swoboda PR, tel. 600 101 258, jadwigamatelska@swobodapr.pl